3080341308 |
Matemàtica pràctica i competencial a l'educació primària |
2015-2016 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/4/2016 - 25/5/2016 (10 hores) de 17:15h a 19:45h |
|
ESC José Juan Ortiz |
|
c. de Garraf, 10 (Sant Andreu de la Barca)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es presentaran diferents materials amb una proposta d’activitats per a poder desenvolupar a l’aula una metodologia on la manipulació, la verbalització i la pràctica siguin l’eix principal de l’aprenentatge de les matemàtiques.
|
| |
Objectius |
- Facilitar eines i recursos per una planificació més competencial del'aprenentatge.
- Desenvolupar les capacitats de raonar i pensar dels alumnes per tal d'assolir els conceptes clau.
|
| |
Continguts |
- Treball del bloc de Numeració i càlcul.
- Composició i descomposicions de nombres.
- Ús de diferents models per comparar i ordenar els nombres
- Cerca de regularitats en els nombres
- Estratègies bàsiques de càlcul
- Establiment d’analogies entre càlculs.
|
| |
Formador/a |
Francesc Xavier Alegria i Lucia Cabello,
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Nombre d'activitats de caire competencial planificades.
- Nombre d'activitats de caire competencial aplicades a l'aula.
- Grau de satisfacció dels docents que imparteixen matemàtiques en relació a les activitats aplicades a l'aula.
- Nombre d'acords metodològics generals i per cicles en relació amb l'àrea de matemàtiques.
- Grau de millora dels resultats de competències bàsiques.
- Grau de millora dels resultats d'avaluació interna.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
|
| |